حوزه معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی همچنان با گام‌های استوار و عزمی راسخ، ماموریت اصلی خود را در گسترش علم و فناوری، تربیت افراد خلاق و ایجاد فضای بانشاط دنبال می‌کند.

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

گالری عکس

12.jpg

منشور اخلاقي 

- از ديدگاه صاحب نظران نظام اداري، يك سازمان بايد علاوه بر وظايف تشكيلاتي، فلسفه و رسالت اجتماعي نيز داشته باشد

- فلسفه و رسالت هر سازمان موجب پرورش هوشمندي، پختگي و ژرف نگري كاركنان مي‌شود به گونه‌اي كه انديشه‌هاي كاركنان و اساتيد و دانشجويان آنان را در چارچوب انساني و اجتماعي قرار مي‌دهد تا بتوانند رفتارشان را در همان ساختار بروز دهند. بايد براي انجام رسالت همگاني سازمان با يكديگر سخت تلاش كنند و اين فلسفه و رسالت را منشور اخلاقي مي‌نامند

- همه افراد جامعه قابل احترام هستند و نيازمندند كه خويشتن را ارزشمند ببينند و اين ارزشمندي بر پايه اي محكم استوار است و پابرجاترين و سالم ترين عزت نفس بر پايه احترامي كه مستحق آنيم استوار است نه بر اساس شهرت يا آوازه ظاهري و تملق‌ها.

منشور اخلاقي بر دو وجه استوار است :

1 – كساني كه بعنوان مشتري و يا ارباب رجوع يك سازمان بصورت‌هاي مختلف با سازمان ارتباط دارند .

2 – كساني كه ارائه خدمت به مراجعان را بر عهده دارند .

محورهاي منشور اخلاقي بر پايه :

1 – نظم و انضباط در محل كار

2 – آراستگي ظاهري

3 – وقت شناسي

4 – برخورد خوب با ارباب رجوع و رعايت ادب و احترام و نزاكت

5 – انجام امور بر اساس عدل و انصاف

6 – انجام امور ارباب رجوع در كمترين زمان ممكن

خدمات دهندگان و خدمات گيرندگان با رعايت منشور اخلاقي در انجام هر چه بهتر امور بر اساس ضوابط و مقررات در پويايي و رشد چشمگير سازمان نقش دارند .

عهد نامه :

در پيشگاه خداوند متعال با خود عهد مي‌بندم كه همه روزه و در تمامي ساعات با ظاهري آراسته و در محيطي منظم و در نهايت نظم و انضباط و ادب و احترام با برخوردي نيك و پسنديده با ارباب رجوع، مردم و همكاران تعامل برقرار نموده و در كوتاهترين زمان ممكن امور محوله را در كمال صداقت و رعايت انصاف به انجام رسانيده و در صورت برآورده نشدن ارباب رجوع توضيحات كافي براي روشن شدن ذهن آنان ارائه نمايم و در راستاي اهداف متعالي سازمان و كشور خود را مقيد به اجراي رسالت، ‌اصول و منشور ذيل دانسته و پايبند باشم.

- در حفظ نظم محل كار، ‌اتاق و ميز تحرير خود خواهم كوشيد چون نظم و انضباط نشانگر شخصيت ايمان و اعتقاد وي به خدمت صادقانه است چون نظم و انضباط نشانه ايمان است.

- با كمال خوشرويي از ارباب رجوع استقبال و پس از انجام كار با كمال خوشرويي او را بدرقه نمايم چون مردم و ارباب رجوع ولي نعمت ما هستند.

- تعلقات سازماني را در خود مي پرورانيم و به همكاران احترام مي گذاريم تا با همدلي در جهت كرامت و رضايت ارباب رجوع مردم گام برداريم.

- انجام صحيح و سريع امور محوله را جزء وظيفه خود دانسته و با توجه به گرانبهاتر بودن وقت از طلا در كوتاهترين زمان ممكن خواسته‌هايشان را با توجه به ضوابط اجابت نماييم.

- از هرگونه بحث و گفتگوي غير حضوري و پافشاري و اصرار غير معمول در رابطه با اثبات نظرات به حق و قانوني با ارباب رجوع خودداري و درصورت قانع نشدن با كمال احترام ايشان را به مقامات بالاتر معرفي خواهيم نمود .

- از نارضايتي ارباب رجوع در صورت برخورد نامناسب ناخواسته متأثر و با فروتني از او عذر خواهي و در نهايت افتخار از او تشكر نماييم .

- مشتاقانه به نظرات و ديدگاههاي ارباب رجوع گوش داده و از انتقاد و پيشنهاد ايشان در رابطه با اصلاح رفتار و تغيير روش انجام كار البته بر اساس مقررات استفاده مي كنيم

بصورت كلي :

باور به فرهنگ دینی و ملی و پیروی از آن در گفتار و رفتار خود و در ارتباط با همکاران، ارباب رجوع با تأکید بر رعایت تقوا، عدالت، عزت و اعتدال و التزام به اجرای صحیح و به موقع تعهدات و احساس مسئولیت و تعلق نسبت به حرفه و سازمان و ایجاد توازن بین منافع فردی و سازمانی با اولویت دهی به منافع سازمانی، پایبندی به ارزش‌های اخلاقی در ارتباطات و تعاملات فردی و سازمانی با توجه به سه اصل صمیمیت، صداقت و صراحت ، رعایت احترام، ادب و متانت نسبت به مراجعین، همکاران و بویژه پیشکسوتان و پایبندی به فرهنگ نقدپذیری، پاسخگویی، مسئولیت پذیری و اعتماد متقابل و پایبندی به فرهنگ کار و تلاش در عرصه سازندگی و خدمت رسانی به مردم و جلب رضایت دانشجویان، و ارباب رجوع و دوست داشتن در مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری و تشریک مساعی در راستای تحقق اهداف آموزشکده